کد خبر: ۱۷۰۴۱
۱۴۰۲/۰۷/۱۸ ۲۳:۳۹:۰۲

وضعیت بغرنج تهران در برابر زلزله‌ای با بزرگای ۷ ریشتر | پیش بینی انفجار گاز

بر اساس اعلام هیات ژاپنی در زمان وقوع زلزله بزرگ در شهر تهران، احتمال انفجار لوله‌های گاز وجود دارد.

آمادگی ۲۰ درصدی تهران در برابر زلزله‌ای با بزرگای ۷ ریشتر/ وجود ۵۴۰ پل ناامن در تهران

 

آمادگی ۲۰ درصدی تهران در برابر زلزله‌ای با بزرگای ۷ ریشتر/ وجود ۵۴۰ پل ناامن در تهران

ایسنا نوشت: رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران آمادگی تهران در برابر زلزله‌ای با بزرگای ۷ ریشتر را ۲۰ درصد اعلام کرد و گفت: در تهران ۲۵۴ پل وجود دارد که همه آنها نا امن است و برخی از آنها مانند پل حافظ که پل فلزی است، به دلیل فرسوده بودن و پایان یافتن عمر آنها، باید جمع شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد آقامیری امروز در نشست تخصصی هشدار سریع زلزله شهر تهران چالش‌ها و راهکارها با اشاره به ایجاد کارگروه «تاب‌آوری شهر تهران» در شورای شهر تهران، گفت: در این کارگروه ۴۰ نفر از اساتید دانشگاه در حوزه زلزله شناسی حضور دارند و در این کارگروه این اساتید به ۴ سوال اساسی پاسخ دادند که یکی از این سؤالات این است که آیا در تهران زلزله مهمی رخ خواهد داد یا خیر.

وی ادامه داد: همه اساتید حاضر در این کارگروه اتفاق نظر دارند که در تهران زلزله‌ای به بزرگای ۷ ریشتر رخ خواهد داد و این در حالی است که آمادگی تهران در برابر زلزله‌های بزرگ ۲۰ درصد است.

 
آقامیری با تاکید بر اینکه در ۲۰ سال اخیر در دنیا ۶۰۰ هزار نفر تلفات انسانی ناشی از زلزله ثبت شده است، اظهار کرد: سالانه ۵۰۰ هزار زلزله رخ می‌دهد که حدود ۱۰۰ هزار مورد آن حس می‌شود و در طی این رخدادهای لرزه‌ای حدود ۶۰۰ هزار نفر جان خود را از دست می‌دهند.

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی